Onze zorg

24/7 individuele zorg en begeleiding

Het team van Stichting Zorg Westerwolde bestaat uit een groep vaste, eigen medewerkers. Onze mensen zijn bevlogen (coördinerend, persoonlijk) begeleiders. Zij staan 24/7 klaar voor onze cliënten. Stichting Zorg Westerwolde biedt geen eigen verpleegzorg.

Individuele zorg

Onze cliënten doen zelf wat ze zelf kunnen. Bij de rest krijgen ze hulp en ondersteuning op maat. Al onze cliënten hebben hun eigen persoonlijk begeleider en persoonlijk ontwikkelingsplan met onder meer beoogde doelstellingen.

Contact met familie en wettelijk vertegenwoordigers

Wij hechten zeer grote waarde aan goede en nauwe contacten met de familie en wettelijke vertegenwoordigers van onze cliënten. Dit is wat ons betreft tweerichtingsverkeer. Wij nemen zelf een actieve houding in als het gaat om de communicatie met familie en wettelijke vertegenwoordigers en stellen het bijzonder op prijs als die actieve houding wederzijds is. Bellen of op bezoek komen is altijd mogelijk. Wilt u zeker weten dat wij tijd en ruimte hebben om met u in gesprek te gaan, dan is het verstandig om een afspraak te maken.

Ik wil een afspraak maken.

Deze begeleiding is individueel gericht. Er is dus geen sprake van groepswonen, maar er wordt zo nu en dan een gezamenlijke activiteit georganiseerd bijvoorbeeld een avondje sjoelen of bingo. En één keer per maand is er een bewonersvergadering. Er wordt gewerkt met een klein team met korte communicatielijnen, waardoor zaken snel en goed georganiseerd kunnen worden.